+359 894 42 11 61

Често задавани въпроси

Категории въпроси:

За портала

Кредити

Застраховки

Осигуряване

Какво прави Crediport за Вас?

Как работи Crediport?

Crediport предоставя онлайн достъп до широк набор от финансови услуги, свързани с кредитиране, застраховане и пенсионно осигуряване. Работим само с утвърдени и лицензирани компании, лидери в своя бранш.

Кредити

  • За физически лица: През платформата можете да заявите потребителски кредит или ипотечен кредит като физическо лице. Заявката достига до различни банки и небанкови кредитни институции.
  • За юридически лица: Crediport работи с лицензирани небанкови финансови институции, които предоставят бизнес кредити за оборотни и/или инвестиционни средства при улеснена процедура.

Застраховки

  • За физически лица: За да си осигурите застрахователна защита, през Crediport можете да получите както консултация за най-подходящата за Вас здравна, имуществена и/или автомобилна застраховка, така и самостоятелно да изчислите цена и да сключите застрахователен договор.
  • За корпоративни клиенти: През Crediport можете да получите индивидуално изготвена оферта за корпоративна и/или групова застраховки при най-оптималното съотношение между цена и покрити рискове.

Чрез платформата достигате и до пълния набор от предлаганите на българския пазар застраховки обща или професионална отговорност.

Осигуряване

Crediport работи с утвърдени експерти в областта на пенсионното осигуряване. Чрез платформата можете да се свържете и да получите професионална консултация при избор на пенсионен фонд, съобразена с Вашите индивидуалните характеристики.

Нашите партньори ще изчислят и обсъдят с Вас различни варианти за прехвърляне и разпределяне на събраните средства за пенсия, така че да направите най-добрия и информиран избор за осигуряване на спокойни старини.

Колко струва услугата?

Кредити

Услугата ни е напълно безплатна. С попълването на заявка през платформата, Crediport Ви осигурява едновременен достъп до много кредитиращи институции.

Застраховки

Crediport не начислява и събира такси за услугата по застрахователно посредничество. Предладаме Ви напълно безплатна професионална индивидуална консултация при избора на застрахователен продукт.

Осигуряване

През платформата можете да смените изцяло онлайн пенсионния си фонд. За целта Ви осигуряваме безплатен квалифициран електронен подпис, с който можете да подписваш различни документи. Услугата е напълно безплатна.

Екипът на Crediport оценява голямата значимост на решенията за пенсионно осигуряване. Затова осигурихме възможност за допълнителни консултации с експерти в тази област, които да подпомогнат вземането на решение как и къде е най-изгодно да прехвърлите средствата по Вашата индивидуална пенсионна партида. За услугата се заплаща такса, която е дължима към съответния експерт в пенсионното осигуряване. Имайте предвид, че въпреки символичната такса, такава консултация би могла да Ви осигури доста по-висока пенсия.

Защо да избера Crediport?

Пестите време

Предлагаме Ви интегрирана услуга за спестяване на време. С попълването на една заявка за кредит или застраховка, едновременно достигате до много кредитори или застрахователни компании. Вече не е нужно да губите време в обикаляне на банкови/застрахователни офиси.

Пестите пари

С Crediport получавате лесно сравними оферти. Вече няма нужда от Google search, при нас всички оферти са на едно място! Даваме Ви възможност да изберете най-изгодната оферта за кредит или застраховка, както и да получите индивидуална консултация относно най-печелившото разпределение на средствата в индивидуалната Ви пенсионна партида.

В допълнение, направихме кредитен калкулатор, с който можете да проверите каква би била месечната вноска при посочени сума и срок на кредита. Така можете да направите информиран избор преди да се ориентирате към конкретна оферта.

Пестите риск

Работим само с лицензирани банки и кредитиращи компании, които са под надзора на БНБ.

Предлагаме застрахователни продукти от водещи застрахователи, чиято дейност е изцяло регулирана от КФН.

От какво печели Crediport?

Кредити

За своята дейност Crediport получава комисиони единствено от кредитните институции, с които работи. Клиентите на Crediport НЕ заплащат такса за услугата. Crediport е един от каналите за реализация на продуктите на кредитиращите компании, тяхна онлайн точка на контакт с потребителите.

Застраховки

Като застрахователен брокер Crediport получава комисиони от застрахователните компании, с които работи. Клиентите на Crediport НЕ заплащат такси за услугата. В допълнение, при настъпване на застрахователно събитие, оставаме изцяло на разположение за съдействие.

Осигуряване

Crediport получава комисиона от избрания пенсионно-осигурителен фонд след прехвърляне на индивидуални партиди в него.

Какво е квалифициран електронен подпис?

Квалифицираният електронен подпис е средство за удостоверяване авторството на документи. Той е законно признат като саморъчен подпис по силата на Регламент на ЕС и се издава според най-високите нива на сигурност. Всеки документ, подписан с него, има същата сила и валидност, както подписания на хартия.

Квалифицираният електронен подпис дава безспорна гаранция за Вашата идентичност. Той прави невъзможно фалшифицирането на документи, запазва тайната на комуникацията и превръща електронния документ в официален. Можете да го използвате за персонална идентификация пред интернет приложения, при извършване на финансови трансакции, защитена и криптирана комуникация, подписване на електронни документи и извършване на дейности по автентификация.

Какво е удостоверение за електронен подпис?

Вашият електронен подпис се издава на база на Удостоверение или Сертификат за електронен подпис. Ако направим аналог с хартиените документи, удостоверието е химикалката, с която подписвате, а подписът е това, което остава върху документа.

Законен ли е електронният подпис на Евротръст?

Квалифицираният електронен подпис има същата правна стойност като саморъчния подпис, положен на хартия. Това произтича от чл.25, т.2 на Регламент (ЕС) 910/2014 и правилото е валидно за цяла Европа.

За да може да издава удостоверения за квалифициран електронен подпис, Евротръст е придобило специален статут на квалифициран доставчик на удостоверителни услуги. Той е сертифициран от френски независим проверяващ орган (LSTI) и е вписан в регистъра на Европейската комисия.

Сигурен и надежден ли е електронният подпис на Евротръст?

Електронният подпис на Евротръст предлага много по-високо ниво на сигурност от стандартните електронни подписи, създавани на смарт-карти.

Електронният подпис се създава чрез криптографски алгоритми за шифриране и дешифриране чрез използване на криптографски ключове. При електронните подписи на смарт карти, частният ключ за създаване на подписа се съхранява на допълнително устройство, което изисква знания, инсталиране на драйвъри и зависимост от конкретен компютър.

Разработената от Евротръст технология дава възможност частният ключ да се съхранява в отдалечен клауд-базиран хардуерен криптомодул (HSM) с най-високо ниво на защита, а не в допълнително устройство, както е при стандартните електронни подписи, нито дори в самия телефон. Поради това няма значение дали ще загубите телефона си и на колко устройства ще го ползвате. Мобилният Ви телефон е само връзката с Вашия “сейф”, където е тайният Ви ключ.

За създаването на подписа се използва нещо, което имате (телефон и частен ключ, съхранени в “сейфа”) и нещо което знаете (Вашия ПИН код). За всяко влизане в приложението и подписване на документ от Вас се изисква да въведете ПИН код или друга биометрия, с която телефонът Ви разполага (пръстов отпечатък, лицева картина, ирисова биометрия, гласова снимка и т.н.), а при всяко извършено подписване получавате известяващо съобщение.

Доколкото квалифицираният електронен подпис на Евротръст се създава дистанционно, в система, до която нямат достъп нито потребителя, нито доставчикът на електронната услуга, както и поради факта, че се използват два канала - за създаването на документа и за неговото подписване, системата практически е имунизирана срещу хакерски атаки.

Колко ще ми струва издаването на квалифициран електронен подпис от Евротръст?
Издаването на квалифицирано удостоверение за електронен подпис е напълно безплатно, както и подписването на документи, свързани с използането на услуги в платформата на CREDIPORT. Той може да Ви служи и извън нея за подписване на всякакви електронни документи.
Колко време е валидно удостоверението за квалифициран електронен подпис?
Удостоверението за квалифициран електронен подпис, издавано от Евротръст, е валидно за срок от 2 години. След това можете да заявите издаването на ново квалифицирано удостоверение през мобилното приложение на Евротръст безплатно.

Как да взема кредит чрез Crediport?

Какво представлява Crediport?
Crediport е кредитен посредник, които свързва физически лица и фирми, търсещи кредит, с кредитиращи институции, предлагащи кредити. Регистрирани сме в БНБ под номер BCI000061.
За какъв кредит мога да кандидатствам?

От услугата на CREDiPORT могат да се възползват както фирми, така и физически лица.

През CREDiPORT можете да кандидатствате за бърз или потребителски кредит от банка, да заявите ипотечен кредит за покупка на готов имот, имот в строеж, или да рефинансирате съществуващ потребителски и/или ипотечен кредит.

Crediport посредничи и при кандидатстване за бизнес кредит от фирма за оборотни или инвестиционни нужди.

Кой може да кандидатства за кредит?

От услугата на CREDiPORT могат да се възползват както фирми, така и физически лица.

Crediport посредничи при кандидатстване за бизнес кредит и потребителски или ипотечен кредит за физически лица.

За да кандидатствате за кредит като физическо лице трябва да имате навършени 18 години, българско гражданство с постоянно местожителство в България и валидна лична карта.

За каква сума мога да кандидатствам?

През Crediport можете да заявите бърз или потребителски кредит от банка в размер от 100 до 70 000 лева.

В Crediport можете да кандидатствате и за ипотечен кредит от банка за сумата, която Ви е необходима за покупка на избран имот. Обичайно максималното финансиране за покупка на имот е в размер до 85% от стойността на имота.

В Crediport можете да заявите и бърз ипотечен кредит срещу предоставяне на обезпечение без значение от кредитната Ви история или месечния доход. Размерът на отпусната сума изцяло зависи от оценката на предложеното обезпечение.

Възможно е офертите, които ще получите, да са за по-малка сума от тази, за която кандидатствате. Това е така, защото финансиращите институции ще проверят предоставените от Вас данни, за да разберат какво е финансовото Ви състояние и да преценят Вашата бъдеща възможност за погасяване на кредита. Размерът на кредита до голяма степен зависи и от стойността на имота, който искате да закупите и който ще се използва като обезпечение по кредита.

Мога ли да пусна няколко заявки за кредит?

Да, възможно е да пуснете няколко заявки за кредит.

Важно е да се опитате да прецените реалните Ви шансове за погасяване на евентуален кредит, за да увеличиш и шанса за отпускане на такъв.

Съветът ни е да не пускате различни заявки с едни и същи параметри, а да се консултирате с нас или нашите партньори при необходимост от промяна на някой от параметрите по вече записана заявка.

Колко време е срокът за изплащане на кредита?

Вие избирате какъв срок на кредита Ви е най-удобен. Имайте предвид, че е възможно предложените оферти да са със срок, различен от избрания от Вас. Той се определя от политиките за оценка на риска на отделните кредитни институции и вътрешните им правила. Съветваме Ви да разгледате внимателно всички оферти, преди да вземете решение.

Важно е да знаете, че колкото по-дълъг е един кредит, толкова и разходите по него са по-големи.

Как се определя лихвата по кредита?

Лихвата не се определя от Crediport, а от банките и кредитните институции, с които Crediport работи.

Всяка кредитна институция обработва заявката Ви за кредит индивидуално, а условията, които ще Ви предложат, зависят от Вашата кредитната оценка, изготвена от тях, както и от техните вътрешни правила за оценка на риска, с които определят възможностите Ви да погасявате кредита.

Условията, предлагани от различните банки и кредитиращи институции варират в зависимост от това какви клиенти търсят, затова е важно да сравните възможно най-много оферти и намерите най-добрите условия за кредит.

Мога ли да заявя кредит при положение, че вече имам активен такъв?

Винаги, когато имате необходимост, можете да заявите кредит. С него можете да обедините всичките си задължения, за да намалите общите си разходи.

Можете и да заявите допълнителен кредит без да извършвате рефинансиране, а банката или кредитната институция ще прецени дали би могла да Ви осигури финансиране според Вашата индвидуална кредитоносимост.

Мога ли да погася кредита си предсрочно?

Можете да погасите кредита си предсрочно, което ще намали разходите ти по него. Предсрочното погасяване може да бъде пълно или частично, като и в двата случая трябва да информирате съответната банка или кредитна институция за намеренията си, тъй като никой друг, освен Вас, няма право да се разпорежда със сумите по сметката преди да имате падежирало задължение.

В противен случай рискувате парите до стоят по сметката Ви и всеки месец от тях да се погасява поредната вноска, но това няма да доведе до намаляване на разходите, дължими по кредита.

Мога ли да променя нещо по заявката си, след като е изпратена?

Не, защото процесът по изпращане на заявката за кредит е напълно автоматизиран. След като приключите с попълването на заявката, тя веднага се изпраща към нашите партньори. Ако искате да промените някой от параметрите на кредита, можете да се консултирате с наш сътрудник или партньор през Вашия профил в my.crediport.bg.

Как мога да плащам вноските по кредита?

Подробна информация за начините на плащане на вноските можете да намерите в договора за кредит. Обичайно плащането на месечните вноски се извършва по банкова сметка, открита за обслужване на Вашия кредит, по сметка на кредитиращата институция. В случай, че имате допълнителни въпроси, винаги можете да се свържете с кредитиралата Ви институция за информация и съдействие.

Какви документи са ми необходими, за да взема ипотечен кредит?
  1. Искане за отпускане на кредит и прилежащи декларации

    Кой го издава?

    Можете да го заявите във всеки банков офис или да Ви го предоставим във Вашия профил в клиентския портал.

    За колко време се издава?

    Предоставя се веднага при желание от Ваша страна да кандидатствате за кредит.

    Полезна информация:

    Искането за отпускане на жилищен кредит се попълва на място или в удобно за Вас място и време. При подаването му на хартия в банков офис се попълва Декларация за обработка на личните данни и се прави копие на документ за самоличност.

  2. Документи за доказване на доход

    Кой го издава?

    Служебната бележка за удостоверяване на получен доход се издава от работодателя.

    За колко време се издава?

    Срокът за издаване зависи от Вашия работодател.

    Полезна информация:

    Размерът на доходите, които получавате са важно условие при оценка на Вашата платежоспособност.

    Честа практика при кандидатстване за ипотечен кредит е да предоставите копие от трудов договор за доказване на доходи.

    Други популярни документи за доказване на доход са гражданския договор или договора за управление.

    Възможно е при оценка на Вашата кредитоносимост да Ви бъде изискана служебна бележка, удостоверяваща размера на Вашето възнаграждение за последните 6 месеца или извлечение от банковата Ви сметка.

  3. Удостоверение за семейно положение

    Кой го издава?

    Общинска администрация/ЕСГРАОН или електронно чрез Системата за сигурно електронно връчване - https://edelivery.egov.bg

    За колко време се издава?

    От 1 до 7 работни дн��.

    Полезна информация:

    Удостоверението може да бъде заявено във всяка община, независимо от адресната Ви регистрация.

    В Искането изрично следва да се посочи, че е необходимо Удостоверение за семейно положение, съпруг/а и деца.

    Достатъчен е един документ, издаден на един от съпрузите кредитоискатели, в който да е видно семейното положение на собственика (съсобствениците) към датата на придобиване на имота.

  4. Удостоверение за данъчна оценка на имота

    Кой го издава?

    Общинската администрация по местонахождение на имота или електронно чрез Системата за сигурно електронно връчване - https://edelivery.egov.bg

    За колко време се издава?

    От 3 до 14 работни дни.

    Срещу какви документи?

    Оригинал и копие на нотариален акт.

    Полезна информация:

    Получава се от собственика на имота от съответната данъчна служба по местонахождение на имота.

    В данъчната оценка адресът на имота трябва да е идентичен с адреса по нотариален акт, в противен случай от съответния район се издава удостоверение за идентичност на адреси.

    В данъчната оценка трябва да са вписани всички съсобственици на имота. Не трябва да има непогасени задължения за имота (да са платени данък и такса смет).

  5. Удостоверение за тежести върху обезпечението в полза на трети лица

    Кой го издава?

    Агенция по вписвания

    За колко време се издава?

    От 1 до 7 работни дни.

    Срещу какви документи?

    Копие на нотариален акт и Схема/скица от Службата по кадастър.

    Полезна информация:

    В искането за издаване на Удостоверението е задължително да се посочи да бъде предоставена информация за минимум 10 години назад.

  6. Кадастрална схема на имота или Удостоверение от Агенцията по кадастър и скица на имота

    Кой го издава?

    Агенция по кадастър, може и електронно чрез меню: Заявление за услуги Кадастър > Подай заявление.

    За колко време се издава?

    До 10 работни дни.

    Срещу какви документи?

    Оригинал и копие на нотариален акт

    Полезна информация:

    Когато обект на продажба е земя е необходима скица на имота.

    Когато за района има издадена кадастрална схема, двата документа се предоставят от Агенция Кадастър.

    В случай че за района, в който се намира имотът, няма изготвена кадастрална карта, се издава документ, удостоверяващ наличието или липсата на такава, а скицата се издава от техническата служба на района по местонахождение на имота.

  7. Удостоверение за наличието/липсата на публични задължения за ФЛ, основание чл. 87, ал.б от ДОПК

    Кой го издава?

    Национална агенция за приходите (НАП), може да се заяви и електронно.

    За колко време се издава?

    Oт 2 до 7 работни дни.

    Полезна информация:

    Заявява се за всеки от купувачите и се издава от органите по приходите към НАП.

Как да избера най-подходящата застраховка чрез Crediport?

Какви застраховки се предлагат през платформа Crediport?

Чрез платформата Crediport можете да изберете и сключите застраховка от пълния набор от застрахователни продукти, предлагани на българския пазар. Ние можем да съдействаме и да Ви консултиране при избора на автомобилна, имуществена, здравна застраховка, застраховка на отговорности, техника или товари, както и животозастраховане или други специфични застраховки, според Вашите индивидуални нужди и потребности.

Всички застраховки ли се сключват изцяло онлайн?

Част от застрахователните продукти като застраховка имущество, застраховка при пътуване в чужбина и планинска застраховка могат да бъдат сключени изцяло онлайн. При тях целият процес от попълване на въпросник до получаване на полицата е изцяло дигитален.

При останалите застраховки като застраховка гражданска отговорност, поради спецификата на съответния продукт и приложимото законодателство, е необходимо попълване и подписването с мокър подпис на конкретни въпросници или полагането на мокър подпис върху застрахователната полица. В тези случаи процесът по сключване на застраховка не е изцяло онлайн, но въпреки това сме се постарали да го автоматизираме доколкото е възможно.

Как да сключа застраховка през Crediport?

Изберете застраховка и отговорете на въпросите, ако е възможна такава опция. В случай, че не е достъпен въпросник, можете да изпратиш запитване и ние ще се свържем с Вас, за да Ви предложим варианти и да уточним подробности относно самата застраховка, възможните варианти за плащане и начина на доставка.

Как да платя застраховката?

Можете да изберете най-удобния за Вас начин за плащане на застрахователната премия – чрез виртуален ПОС терминал, с банков превод или с наложен платеж при получаване на полицата. При уговаряне на детайлите, свързани със сключване на полицата, ще уточним и начина на плащане на застраховката в съответствие с Вашите нужди.

Мога ли да платя на вноски сключената застраховка?

При някои застраховки (като гражданска отговорност и застраховка на домашно имущество) е възможно плащане на 1, 2, 3 или 4 вноски, при други се изисква задължително еднократно плащане.

Как ще получа полицата?

Можете да подпишете полицата с безплатен квалифициран електронен подпис или на хартия чрез куриерска фирма. В случай, че подпишете електронно, ще получите полицата по имейл.

Кога влиза в сила сключената онлайн застраховка?

Вие избирате начална дата, от която влиза в сила сключената полицата, но трябва да имате предвид, че избраната дата следва да е не по-рано от 0,00ч. на деня, следващ сключването ѝ, т.е. ако днес сключите застраховка гражданска отговорност, то тя ще влезе в сила най-рано от утре.

Осигуряване

Какъв е модела на пенсионното осигуряване в България?
През 2000 г. в България се проведе реформа на пенсионното осигуряване и се въведе т.нар. тристълбов модел:
  • І-ви стълб

    Държавното обществено осигуряване (ДОО) - е изграден на разходопокривен (солидарен) принцип и се управлява от Националния осигурителен институт (НОИ). С вноските на работещите, постъпващи във фонд „Пенсии” на НОИ се изплащат пенсиите на настоящите пенсионери.

    Осигуряването има задължителен характер и обхваща цялото работещо население на страната.

  • ІІ-ри стълб

    Допълнителното задължително пенсионно осигуряване (ДЗПО) – е изграден на капиталов принцип. Средствата на всяко осигурено лице се натрупват по негова индивидуална партида, на базата на която се изчислява бъдещата му пенсия. Допълнителното задължително пенсионно осигуряване се осъществява от частни пенсионноосигурителни дружества чрез управляваните от тях универсални и професионални пенсионни фондове.

    Осигуряването и в двата фонда е задължително.

  • ІІІ-ти стълб

    Допълнителното доброволно пенсионно осигуряване (ДДПО) - също е изграден на капиталов принцип. И тук средствата на всяко осигурено лице се натрупват по негова индивидуална партида, на базата на която се изчислява бъдещата му пенсия. Доброволните пенсионни фондове и Доброволните пенсионни фондове по професионални схеми се управляват от същите пенсионноосигурителни дружества както при допълнителното задължително пенсионно осигуряване.

    Осигуряването в доброволните пенсионни фондове не е задължително и осигуряват получаването на срочна пенсия за старост, инвалидна и наследствена пенсия.

Какви са причините за провеждане на пенсионна реформа?
Основните причини за пенсионната реформа и промяната в пенсионния модел са ниските доходи на населението и задълбочаването на демографския проблем, които са пряко свързани с пенсионното осигуряване и невъзможността на старата пенсионна система да функционира нормално и да осигурява необходимия заместващ пенсионен доход на населението в пенсионна възраст. Намаляващият брой на лицата, които се осигуряват в разходно-покривната система и увеличаващият се брой на тези, които получават пенсии от своя страна води до високи осигурителни вноски, ниски по размер пенсии и постоянна необходимост от покриване на дефицита в държавното общественно осигуряване с трансфери от държавния бюджет.
Какво се цели с въвеждането на новия пенсионен модел?

С въвеждане на капиталовите схеми в социалноосигурителната система на страната се цели повишаване на пенсионните доходи, разтоварване на 1-вия стълб (ДОО) за сметка на 2-рия стълб (ДЗПО). По този начин всяко осигуряващо се лице пряко въздейсва върху пенсионните си доходи при достигане на пенсионна възраст.

С въвеждането на тристълбовия модел на пенсионно осигуряване се цели при достигане на пенсионна възраст осигурените лица да получават пенсионен доход в размер на 70 - 75% от последното брутно трудово възнаграждение преди пенсиониране, което е международно признат стандарт, осигуряващ запазване на стандарта на живот в нетрудоспособна възраст.

Как влияе прехвърлянето на средствата от УПФ в ДОО върху размера на пенсията от НОИ?

При прехвърляне на средства от УПФ в ДОО, пенсията от НОИ се изчислява с пълен/ненамален ИК.

Как се отразява размера на прехвърлените средства от УПФ върху отпуснатата пенсия от НОИ?

При изчисление на пенсията от НОИ не се взема предвид размера на прехвърлената сума от УПФ. Така например ако пенсията е намалена с 80 лв., при прехвърляне на средствата от УПФ (напр. 200лв., 400 лв. или 5000 лв.- пълният размер на партидата в УПФ), след преизчислението пенсията ще бъде повишена с 80 лв.

При какви условия прехвърлянето на средствата от УПФ няма да се отразят върху размера на пенсията от НОИ?

Ако изчисленият размер на пенсията от НОИ е 220 лв. и е по-нисък от минималния размер на пенсията за ОСВ за 2021г. (300 лв.), тъй като след прехвърлянето лицето отново ще получава минималния размер 300лв. Също така ако изчисленият размер на пенсията от НОИ е 1550 лв. е по-висок от тавана на пенсиите за ОСВ за 2021г. (1440 лв.), след прехвърлянето отново ще получава тавана 1440лв. както и преди прехвърлянето.

До какъв размер на натрупаната сума в УПФ ще трябва да има лицето, за да получи еднократно изплащане на средствата, а не пенсия?

Предвидено е при натрупани суми до 900 лв. (трикратния размер на минималната пенсия за ОСВ за 2021г.) средствата да се изплащат еднократно.

Какъв ще е максималния размер на месечната сума при разсроченото плащане от УПФ?

Предвидено е при навършване на възрастта по чл.68 ал.1, в случаите когато натрупаната сума не позволява отпускане на пенсия, средствата да се изплащат разсрочено, ако тази сума е над 900 лв. и размерът на изчисленото плащане е:

  • не по малко от 15% от минималната пенсия за ОСВ за 2021г.(300лв.) което е 45лв.
  • не по-голямо от размера на минималната пенсия за ОСВ за2021г. (300лв.)
Обратно горе