Кредипорт АД е регистриран кредитен посредник. Работим единствено с лицензирани финансови институции, които са под надзора на БНБ.
Предоставяме достъп до ипотечно кредитиране на физически лица от водещите банки в България.
След попълване на заявка, ще създадем профил в клиентския ни портал, в който можете да следите по всяко време статуса на Вашите заявки, да получавате и разглеждате оферти, както и да изпращате документи. В допълнение в услугата е включено и безплатно издаване на квалифициран електронен подпис за безхартиено подписване на документи.
Как работи
-
1. Отговорете на въпросите
С натискането на бутон „Попълнете заявка“ се стартира нашия функционален чат-бот, който ще задава въпроси, свързани с параметрите на желания от Вас имот, целта на кредита – дали е кредит за рефинансиране или покупка на нов (завършен или в строеж) имот, както и данни за имуществения, финансовия и семейния Ви статус. На база на посочените отговори ще изпратим Вашата заявка до най-подходящите банки, така че да можем да съберем и да предложим най-адекватните и изгодни оферти за Вас.
-
2. Заявете удостоверение за безплатен квалифициран електронен подпис
Тъй като услугата ни е изцяло електронна, за да изпратите заявката, ще Ви е необходим квалифициран електронен подпис (КЕП). Квалифицираният електронен подпис е напълно равностоен на саморъчно положения подпис върху хартиен документ. За издаването му предлагаме услуга, предоставяна от нашия доверен партньор Евротръст, които са сертифициран доставчик на удостоверителни услуги. Повече информация за квалифицираните електронни подписи можете да намерите в секция Често задавани въпроси, а в случай, че Ви е необходима помощ – моля, свържете се с нас.
За да получите удостоверение за квалифициран електронен подпис, следва да се идентифицирате. Целият процес по идентификация е отнема 2-3 минути и за да я завършите, ще са Ви необходими само лична карта, мобилен телефон с работеща предна камера и достъп до интернет.
Имайте предвид, че след като вече разполагате с квалифициран електронен подпис и електронна идентичност, те Ви осигуряват както възможност за електронно подписване на различни документи, така и достъп до много и най-разнообразни административни услуги, включително и такива, предоставяни от областни и общински администрации (чрез системата за сигурно електронно връчване ), НОИ (издаване на ПИК) и други. Валидността на издадения чрез нас КЕП е две години. На crediport.bg можете да го използвате абсолютно безплатно за подписване на застрахователни полици, декларации, договори и заявления.
-
3. Изпращане на заявката и създаване на профил в Crediport
След като попълните заявката за кредит, ние, на база на посочените параметри, ще я изпратим към най-подходящите кредитори за оценка. В допълнение, едновременно с изпращането на заявката, ще създадем и профил в клиентския портал на Crediport. В него можете да следите какъв е статусът на подадените от Вас заявки, да задавате всякакви въпроси, да получавате и изпращате документи, свързани с имота, който искате да закупите и предстоящата сделка.
През Вашия профил можете да следите цялата хронология, свързана с процеса по кандидатстване и отпускане на кредит.
Достъпът до Вашия профил се осъществява чрез изпращане на текстово съобщение (sms) до посочения от Вас в заявката телефонен номер, съдържащо линк за влизане в платформата.
Още с влизането в профила Ви, ще намериш списък с документи, които ще са Ви необходими при сделка. За Ваше улеснение Ви предоставяме и линкове към страниците, от където можете да ги набавите по електронен път.
-
4. Изберете оферта
След получаване на първата оферта, ние ще я качим във Вашия профил в клиентския портал и ще Ви информираме със sms за нея. За всички следващи оферти, както и при обмяна на съобщения, документи, ще Ви известяваме с имейл до посочения от Вас електронен адрес.
Ние ще сравним за Вас параметрите на всички получени оферти, така че да можете лесно да се ориентирате и да направите информиран избор. Винаги сме на разположение за консултации и допълнителни въпроси, както през клиентския портал, така и на телефона за връзка, посочен на сайта.
След като изберете офертата, която най-много Ви допада, ще информираме съответния кредитор, който ще разгледа Вашето искане и, ако прецени, че може да бъде отпуснат кредит, ще Ви даде предварително одобрение.
-
5. Съберете необходимите документи
Наш сътрудник или представител на кредитора ще се свърже с Вас през платформата или по телефона, за да уточни какви документи следва да предоставите. Повечето документи са достъпни за издаване с електронен подпис и можете да ги заявите с вече издадения квалифициран електронен подпис. Списък на най-често изискваните документи и информация как и къде се заявяват, можете да намерите в секция Често задавани въпроси.
-
6. Окончателно одобрение на кредита
След предоставяне на всички необходими документи, включително и изготвянето на пазарна/експертна оценка на имота (изготвя се от лицензиран оценител, одобрен от банката-кредитор) кредиторът преценява детайлно дали и каква сума може да бъде отпусната. Важно е да вземете предвид, че стойността на отпуснатия кредит е до 90% (най-често 80%-85%) от оценената стойност на имота.
-
7. Изповядване на сделката за покупко-продажба на имот
След окончателно одобрение на кредита се уговаря час при нотариус за фактическо изповядване на сделката. Тук е важно да се има предвид, че нотариалното прехвърляне е свързано с плащането на нотариални такси и данъци, които обичайно са за сметка на купувача.